Aerobik – jak efektywnie i szybko schudnąć?

Members of Bella Morphosis women’s health club participate in a cardio challenge workout class on Seymour Johnson Air Force Base, N.C., Feb. 22, 2010. BellaMorphosis offers more than 70 classes taught by certified instructors or personal trainers. (U.S. Air Force photo/Senior Airman Ciara Wymbs)

Odchudzanie to temat, który cieszy się ogromną popularnością. Nie ma w tym nic dziwnego. Wszak, Światowa Organizacja Zdrowia alarmuje – aż 50% Europejczyków boryka się z problemem nadwagi. Co gorsze, nic nie wskazuje na to, by sytuacja ta miała ulec zmianie.

Mnogość form odchudzania, a aerobik
Istnieje wiele różnych planów treningowych, które umożliwiają efektywne odchudzanie. Ludzie biegają, jeżdżą na rowerze, pływają. Tym metodom nie sposób odmówić skuteczności. To dobre rozwiązania, ale niekoniecznie najwygodniejsze.

Zdecydowanie najlepszą formą treningu odchudzającego jest aerobik. Dlaczego? To metoda, która pozwala dostosować tempo, intensywność, objętość i przede wszystkim konkretną formę do możliwości danej jednostki. Co więcej, trening tego typu to bardzo miła forma spędzania czasu, która pozwala nawiązywać relacje społeczne. Mnogość zalet powoduje, że w klubach fitness aż roi się od śmiałków. Aerobik to niezwykle często wybierana forma aktywności fizycznej – nie tylko przez osoby trudniące się odchudzaniem. Wszak, ta forma ćwiczeń pozytywnie oddziałuje także na pracę układu krążeniowo-oddechowego, koordynację, równowagę oraz samopoczucie.

Jaką formę aerobiku wybrać?
Oferta klubów fitness jest niezwykle szeroka. Największe kluby mają w swojej ofercie nawet kilkadziesiąt różnych programów treningowych, które dedykowane są różnym grupom społecznym. Wszakże, w pełni zrozumiałe jest to, że 60-latka z nadwagą wymaga innego treningu niż 20-latek z płaskim brzuchem. Wybór formy aerobowej powinien być konsultowany z instruktorem fitness. Jego doświadczenie pozwala dobrać takie zajęcia, by ich efektywność była najwyższa dla danej jednostki.

Jeśli pragniesz realizować trening fitness w domu, przed telewizorem – zdecyduj się na rozwiązanie, które zagwarantuje intensywność na poziomie 60-85% tętna maksymalnego. Objętość treningowa powinna zachowywać się w przedziale 40-60 minut dziennie. Pamiętaj również, że trening musi mieć charakter ogólnorozwojowy.

 

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*