Jak przytyć i wyrobić mięśnie?

Wysportowana, wolna od zbędnej tkanki tłuszczowej sylwetka jest w modzie. Widać to chociażby po frekwencji na publicznych siłowniach i ilości amatorów-biegaczy.

Celem znacznej większości jest redukcja. O wiele mniej osób pragnie przytyć. Z całą pewnością wynika to z faktu, iż nadwaga jest znacznie bardziej powszechnym problemem, aniżeli niedowaga.

Jak przytyć i wyrobić mięśnie?

Budowanie masy mięśniowej to zespół procesów, które charakteryzują się: sporymi wymaganiami, konieczną samodyscypliną i zaangażowaniem. Aby przytyć, a przy okazji wyrobić mięśnie należy nie tylko zmienić nawyki żywieniowe, ale także zadbać o odpowiedni trening.

Dieta

To, jak wiele musisz zmienić w swojej diecie zależy od kilku czynników: aktualnego odżywiania, Twojej wagi, a także indywidualnych uwarunkowań (metabolizmu, tendencji do tycia).

Dieta na masę powinna być zdrowa, pełnowartościowa i zbilansowana (dostosowana do obecnej wagi). Można korzystać z gotowych rozwiązań, ale należy mieć na uwadze, że nie każda okaże sie skuteczna. Rozsądnym i efektywnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług dietetyka. Profesjonalna (zdrowa, dostosowana do fizyki i preferencji kulinarnych) dieta nie kosztuje więcej niż 100zł.

Trening

Jeśli Twoim celem jest nie tylko zmiana cyferek na wadze, ale także ukształtowanie mięśni (uwidocznienie i zwiększenie ich masy) to powinieneś zadbać również o trening na masę.

Masę mięśniową najlepiej budować przy wykorzystaniu sprzętów siłowych. Trening bowiem powinien opierać się na stymulacji każdej partii ciała, co najefektywniej da się zrealizować właśnie na siłowni. Alternatywnym rozwiązaniem jest trening domatora.

Kilka słów o suplementacji

Z całą pewnością nie raz widziałeś reklamę suplementów diet na masę mięśniową. Zazwyczaj producent zapewnia o świetnych efektach. Pragniemy powiedzieć jasno: efekty możliwe są tylko wtedy, gdy trenujemy i odpowiednio się odżywiamy. Nie oznacza to jednak, że odżywki są nieskuteczne i niepotrzebne. Jednakże należy mieć na uwadze, że ich efektywność zależna jest od tych dwóch elementów (diety i treningu). Powinny stanowić „pomoc” przy budowaniu masy mięśniowej, a nie „podstawę”.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*